Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Икосъ 7.

Ди́вная показа́лъ еси́ дѣла́ Твоя́ въ Пречи́стѣй Ма́тери Твое́й, Го́споди, егда́ пречу́дный омофо́ръ въ руцѣ́ Ея́ свѣтя́щійся па́че лу́чь со́лнечныхъ яви́ся, и́мже покрыва́ше лю́ди, су́щія въ це́ркви Влахе́рнстѣй. О таковѣ́мъ у́бо зна́меніи милосе́рднаго Ея́ заступле́нія услы́шавше, у́жасомъ и ра́достію одержи́ми, вси́ глаго́лаху:

Ра́дуйся, нерукотворе́нный омофо́ръ, а́ки о́блакъ, надъ всѣ́мъ мíромъ распросте́ршая; ра́дуйся, Превѣ́чнаго Архіере́я, Сы́на Своего́, зна́меніе на руцѣ́ Свое́й держа́щая.

Ра́дуйся, но́вую ми́лость и но́вую благода́ть си́мъ въ Це́ркви Правосла́внѣй явля́ющая; ра́дуйся, сто́лпе о́блачный, отъ искуше́ній и собла́зновъ мíра всѣ́хъ на́съ покрыва́ющій.

Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, среди́ мглы́ грѣха́ всѣ́мъ на́мъ пу́ть спасе́нія показу́ющій; ра́дуйся, я́вныхъ благоче́стія подви́жниковъ я́вное укрѣпле́ніе.

Ра́дуйся, та́йныхъ среди́ мíра рабо́въ Бо́жіихъ та́йное вразумле́ніе; ра́дуйся, и мене́, обнаже́ннаго до́брыхъ дѣ́лъ, не оставля́ющая Свои́мъ покро́вомъ и благода́тію.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Икосъ 6.

Возсія́ла еси́ отъ и́стиннаго Со́лнца пра́вды заря́, Дѣ́во Богоотрокови́це, просвѣща́ющая всѣ́хъ прему́дростію Бо́га, Сы́на Твоего́, и въ позна́ніе и́стины приводя́щая зову́щихъ Ти́ такова́я:

Ра́дуйся, Бо́жію Си́лу и Бо́жію Прему́дрость — Христа́ пло́тію породи́вшая; ра́дуйся, юро́дивую му́дрость вѣ́ка сего́ посрами́вшая, и ослѣпле́нныхъ е́ю на пу́ть пра́вый наставля́ющая.

Ра́дуйся, святы́я вѣ́ры охране́ніе и правосла́вныхъ догма́товъ наста́внице; ра́дуйся, нечести́выхъ ересе́й и тлетво́рныхъ раско́ловъ искорени́тельнице.

Ра́дуйся, та́йная и неудо́бь предви́дѣнная вся́ до́брѣ вѣ́дущая, и и́мже подоба́етъ, сказу́ющая; ра́дуйся, лжи́выхъ прови́дцевъ и су́етная гада́нія посрамля́ющая.

Ра́дуйся, въ ча́съ недоумѣ́ній мы́сль бла́гу на се́рдце полага́ющая; ра́дуйся, отъ па́губныхъ начина́ній и несмы́сленныхъ пожела́ній воспяща́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Јкосъ в7i

Q нбcный, q любeзный, q сладчaйшій тв0й глaсъ, веселsщій сердцA нaша. Съ нaми бо нел0жнw nбэщaласz є3си2 бhти до скончaніz вёка, дв7о бцdе. Твои1ми бо мlтвами слэпjи ви1дzтъ, глухjz слhшатъ, хромhz х0дzтъ, прокажeнныz њчищaютсz, ѓлчущіz питaютсz, нагjz nдэвaютсz, вдови1цы ўтэшaютсz, сирwты2 рaдуютсz, ни1щіи веселsтсz, грёшніи сп7сaютсz, ўб0зіи ликyютъ, воспэвaz:

Рaдуйсz, њдушевлeнный б9ій ківHте. Рaдуйсz, бGолюби1ваz цRи1це и3 вLчице. Рaдуйсz, t глaда и3 губи1тельства, трyса и3 пот0па нaсъ сп7сaющаz. Рaдуйсz, t nгнS, мечA, нашeствіz и3ноплемeнныхъ и3 междоус0бныz брaни нaсъ защищaющаz. Рaдуйсz, бyрныz в0лны житeйскагw м0рz ўкрощaющаz. Рaдуйсz, всsкую слезY t nчeсъ нaшихъ tирaющаz. Рaдуйсz, ћкw вои1стину люб0вію матери1нскою нaсъ возлюби1вшаz. Рaдуйсz, подaтельнице бжcтвенныz бlгости. Рaдуйсz, во чрeвэ своeмъ рaдость вёчную носи1вшаz. Рaдуйсz, ћкw ти1хое пристaнище душaмъ нaшимъ гот0виши. Рaдуйсz, ћкw всёхъ родHвъ є3си2 неумолкaемое весeліе.

Рaдуйсz, рaдосте нaша, во њб8sтіихъ свои1хъ рaдость всегw2 мjра носи1вшаz.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы

Любые церковные праздники считаются идеальным временем для произношения молитв. На Успение можно читать любые молитвы, обращенные к Деве Марии и даже «говорить» с ней своими словами. Если интересует, какие молитвы читать на Успение Пресвятой Богородицы, тогда стоит знать, что можно произносить благодарственные тексты или же просьбы о решении разных проблем. Главное, делать все от чистого сердца и с открытой душой.

Читать молитвы нужно согласно ряду правил, как и акафист к празднику Успения Пресвятой Богородицы:

Говорите все от чистого сердца, без какого-либо дурного умысла и посторонних мыслей.
Важно предварительно ознакомиться с текстом, чтобы правильно его произносить без ошибок и запинок.
Представленные ниже молитвы будут иметь свою силу не только в праздник Успения, но и в другие дни.
Чтение акафиста Успению Пресвятой Богородицы и молитв, можно проводить в любое время дня, главное, чтобы ничего при этом не мешало и не отвлекало.
Помните, что у Божьей Матери нужно не только просить, но и благодарить ее за помощь и счастливо прожитые дни.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы о замужестве

Девушки, которые хотят встретить свою вторую половинку не должны упустить шанс и обратиться в этот праздник к Божьей Матери, чтобы она помогла получить заветное предложение руки и сердца. Молитва на Успение, чтобы выйти замуж, должна произноситься согласно правилам:

  1. Сходите в церковь, где есть образ «Успения», перед которым зажгите три свечи.
  2. Смотря на лик Девы Марии, попросите ее благословить на замужество, а затем перекреститесь.
  3. Купите свечи и, придя дома, зажгите их возле образа Божьей Матери. Начинайте с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже читайте молитву. В завершение перекреститесь и дайте свечам полностью догореть.

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Молитвы на Успение Пресвятой Богородицы на любовь

Люди, желающие обрести свою любовь, должны понимать, что это чувство не только удовольствие, но и ответственность. Молитва в день Успения Богородицы на любовь должна произноситься только при наличии искренних и чистых чувств к свободному человеку. Использовать ее могут и одинокие люди, которые хотят найти вторую половинку. Учтите, что молитва на Успение на милого на любовь не является приворотом и не стоит ждать мгновенных результатов. Высшие силы будут способствовать укреплению чувств, если люди действительно подходят друг другу.

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Успение Пресвятой Богородицы – молитвы на здоровье

Чтобы быстро справиться с болезнью, многие просят помощи у Высших сил. Существует много подтверждений того, что молитва на Успение на здоровье помогла людям побороть разные недуги. Стоит заметить, что просить можно не только за себя, но и за близких людей, которые находятся в трудной ситуации. В церкви или дома перед иконой зажгите свечу и начните с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем, уже произнесите молитву, представленную ниже

Благодаря этому можно рассеять страхи, избавиться от переживаний и сомнений, что важно для выздоровления

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Молитвы за детей в Успение Пресвятой Богородицы

Родительское слово имеет большое значение, которое может, как помочь, так и навредить. Матери должны регулярно молиться о своих детях, прося Высшие силы направить их на праведный путь, укрепить здоровье, защитить от разных проблем и так далее. Молитва за детей на Успение обладает огромной силой, поэтому не стоит пропускать этот праздник, чтобы обратиться к Богородице и попросить помощи и опеки.

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Молитва на Успение на сохранение семьи

Богородица считается главной хранительницей семейного очага, поэтому к ней нужно обращаться, чтобы сохранить и укрепить семью. Молитва на Успение Богородицы помогает примириться супругам, решить конфликты, предотвратить развод, вернуть любовь и гармонию в семью. Сначала можно произнести акафист Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже и молитву. Делать это рекомендуется перед образом Девы Марии. Обязательно сходите в храм и поставьте перед иконой три свечи и подождите, пока они полностью догорят. После этого три раза перекреститесь и окропитесь святой водой.

Популярные статьи  Можно ли поменять серебряный крестик на деревянный?

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Икос 11

Светоприемную свещу, просвещающую всех Тебе призывающих, имуще мир христианский Тебе, Дево Богородице, наипаче Лавра Печерская, прославляет Тя, свою Покровительницу, юже храниши многи лета от нахождения агарян и всяких враг, и от еретиков и междоусобныя брани, и от нападения иноплеменник. Аще же иногда и попускала ей разорену быти грех ради наших, но паки еще благолепнее воздвизала еси ю, и дарами земными изобиловала насельников ея и дарами благодати обогащала, вопиющих Ти сице: Радуйся, иконою Успения Твоего нас защищающая; радуйся, нерукотворенным образом Твоим нас покрывающая. Радуйся, Печерскою иконою Твоею исцеления нам подающая; радуйся, свенским образом Твоим нас покрывающая. Радуйся стольный град Москву Печерскою иконою посетившая; радуйся, и град Ярославль Твоею иконою озарившая. Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Печерская похвало и наше утешение.

Как читать акафист

После Успения создавались иконы, посвященные этому событию, был написан православный акафист. Он был создан по образцу Великого Акафиста «Взбранной Воеводе», который является первым среди Акафистов, прославляющих Богородицу, и вообще первым среди всех Акафистов. Данные песнопения состоят из кондаков и икосов, следующих друг за другом.

Интересно. Само слово Акафист (греческого происхождения) указывает на то, что при его чтении нельзя сидеть.

Акафист может как прослушиваться в церкви, так и читаться самостоятельно дома. Ошибочно было бы считать, что Акафист Успению имеет смысл читать только в период этого праздника. Нет, к нему можно прибегать в любые дни по причине духовных или материальных потребностей.

Икосъ 4.

Слы́шавше таи́нницы и самови́дцы Сло́ва а́нгеловъ, пою́щихъ превы́шними пѣ́сньми при погребе́ніи богопрія́тнаго тѣ́ла Бо́жія Ма́тере, и че́сть пода́ти хотя́ще богоуго́дную, потща́шася согла́сно пѣ́ти, глаго́люще:

Ра́дуйся, благовѣ́стіе пріе́мшая о проше́ствіи Твое́мъ въ го́рнее Ца́рствіе; ра́дуйся, отъ благовѣсти́вшаго Гавріи́ла пріе́мшая радо́стнаго рая́ вра́віе.

Ра́дуйся, пречестно́е херуви́мское мно́жество просвѣти́вшая; ра́дуйся, пресла́вное серафи́мское естество́ возра́довавшая.

Ра́дуйся, отъ патріа́рховъ прообразова́нная; ра́дуйся, отъ проро́ковъ предвозвѣще́нная.

Ра́дуйся, злу́ю де́рзость іуде́еву ско́ро отмсти́вшая; ра́дуйся, исцѣле́ніе тому́жде пода́вшая.

Ра́дуйся, обрати́вшая въ вѣ́ру Афѳо́ніево невѣ́ріе; ра́дуйся, вѣ́рное того́ пріе́мшая исповѣ́даніе.

Ра́дуйся, возводя́щая къ небеси́ любо́вь и вѣ́ру къ Тебѣ́ иму́щихъ; ра́дуйся, спаса́ющая вѣ́рою и́мя Твое́ призыва́ющихъ.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Моли1тва №.

Q, пресaz и3 преблгcлвeннаz ми гDа и3 сп7са нaшегw ї}са хrтA, пречcтаz приснодёво бцdе марjе! Припaдаемъ и3 поклaнzемсz тебE пред8 с0ю и3 чудотв0рною їкHною твоeю, ю4же t лётъ дрeвнихъ чудeсы мн0гими и3 и3сцэлeньми прослaвити благоизв0лила є3си2. Смирeннw м0лимсz тебЁ, благ0й и3 милосeрдой застyпницэ нaшей: предстaтельствомъ ўг0дникwвъ твои1хъ, прпdбныхъ ґнтHніz и3 fеод0сіz печeрскихъ, вонми2 глaсу грёшныхъ молeній нaшихъ, не прeзри воздыхaній t души2, ви1ждь ск0рби и3 бBды нaсъ њбышeдшіи, и3 ћкw любвеoби1льнаz вои1стину ми, потщи1сz на п0мощь нaмъ безп0мwщнымъ, ўны6лымъ, мнHгаz и3 т‰жкіz грэхи2 впaдшымъ и3 при1снw прогнэвлsющымъ гDа и3 создaтелz нaшего, є3г0же ўмоли2, предстaтельнице нaша, да не погyбитъ нaсъ со беззак0ніи нaшими, но да kви1тъ нaмъ человеколюбивую свою2 ми1лость. И#спроси2, вLчце, ў блaгости є3гw2 всBмъ правосл†внымъ хrтіaнwмъ здрaвіе и3 душeвное сп7сeніе, благочcтное и3 ми1рное житіE, земли2 плодон0сіе, воздyха благорастворeніе, д0ждіе благоврeмєнныz, и3 благословeніе свhше на вс‰ благ†z дэлA и3 начин†ніz нaша: болzщыz и3сцэли2, скорбsщыz ўтёши, бёдствующымъ помози2: споспеши2 всёмъ нaмъ носи1ти и4го хrт0во въ терпёніи и3 смиренномyдріи, и3 спод0би нaсъ благочcтнw житіE земн0е скончaти, хrтіaнскую же непостhдную кончи1ну получи1ти и3 нбcное цrтвіе ўнаслёдити.

Q, цRи1це всепётаz, мaти б9іz всеблагaz! Простри2 бGон0сніи руцЁ твои2 къ возлю1бленному сн7у твоемY и3 бGу нaшему, ўмоли2 є3гw2 сп7сти2 и3 и3збaвити t поги1бели вёчныz всS и4ноки њби1тели твоеS печeрскіz. ћкwже же дрeвлэ на горЁ печeрстэй ми1лость kвлsла є3си2, вLчце, си1це и3 нhнэ kви2, бцdе, тво‰ щедрHты над8 nби1телію твоeю и3 надъ нaми недост0йными чaды твои1ми: да и3 здЁ въ земн0мъ стрaнствованіи нaшемъ, и3 по кончи1нэ животA нaшегw бyдемъ прославлzти безначaльнаго nц7A, є3динор0днаго є3го сн7а, и3 є3диносyщнаго и3 сaго є3го2 д¦а, и3 твоE ми1лостивное предстaтельство во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Икосъ 8.

Вся́ бы́вши горѣ́, къ небе́снымъ взята́ и, земны́хъ не оставля́я, Богома́ти, рука́ма Сыно́внима носи́ма, въ незаходи́мая вни́де, во о́ный гра́дъ всесвѣтя́щій и прекра́сный, Іерусали́мъ вы́шній, херуви́мы обстои́ма со всѣ́ми небе́сными си́лами, идѣ́же слы́шитъ пою́щихъ сія́:

Ра́дуйся, Ея́же пресвята́я душа́ въ вы́шнемъ всесвѣ́тломъ Сіо́нѣ вселя́ется; ра́дуйся, Ея́же и нетлѣ́нное тѣ́ло та́можде съ душе́ю ку́пно прославля́ется.

Ра́дуйся, вше́дшая въ престо́льный гра́дъ Самаго́ Вседержи́теля; ра́дуйся, возне́сшаяся въ прекра́сный ра́й вы́шняго Насади́теля.

Ра́дуйся, пренесе́нная во гра́дъ, основа́нный отъ ка́меней всесвѣтя́шихъ; ра́дуйся, введе́нная во огра́ду, обстои́мую во́и си́лъ превы́шнихъ.

Ра́дуйся, превы́шше небе́съ во благолѣ́піе Бо́жіе взята́я; ра́дуйся, па́че всѣ́хъ невеще́ственныхъ умо́въ почте́нная.

Ра́дуйся, принося́щая къ Сы́ну Своему́ и Бо́гу моле́ніе вѣ́рныхъ; ра́дуйся, и Сама́ непреста́нно у престо́ла Сы́на Твоего́ и Бо́га моля́щаяся о всѣ́хъ.

Ра́дуйся, предста́тельнице къ Бо́гу, мíръ спаса́ющая; ра́дуйся, засту́пнице, ро́ду христіа́нскому отъ Бо́га дарова́нная.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Јкосъ №i.

Свэтопріeмную свэщY, просвэщaющую всёхъ тебE призывaющихъ, и3мyще мjръ хrтіaнскій тебE, дёво бцdе, наипaче лavра печeрскаz, прославлsетъ тS, свою2 покрови1тельницу, ю4же храни1ши мнHги лёта t нахождeніz ґгaрzнъ и3 всsкихъ вр†гъ, и3 t є3ретікHвъ и3 междоусHбныz брaни, и3 t нападeніz и3ноплемє1нникъ. ѓще же и3ногдA и3 попускaла є3си2 є4й разорeннэй бhти грBхъ рaди нaшихъ, но пaки є3щE благолёпнэе воздвизaла є3си2 ю5, и3 дарaми земнhми и3з8оби1ловала є3си2 насeльники є3S и3 дарми2 благодaти њбогащaла, вопію1щихъ ти2 си1це:

Рaдуйсz, їкHною ўспeніz твоегw2 нaсъ защищaющаz: рaдуйсz, нерукотворeннымъ w4бразомъ твои1мъ нaсъ покрывaющаz.

Рaдуйсz, печeрскою їкHною твоeю и3сцэлє1ніz нaмъ подаю1щаz: рaдуйсz, свeнскимъ џбразомъ твои1мъ нaсъ покрывaющаz.

Рaдуйсz, ст0льный грaдъ москвY печeрскою їкHною посети1вшаz: рaдуйсz, и3 грaдъ kрослaвль твоeю їкHною њзари1вшаz.

Рaдуйсz, пресaz бцdе дёво, печeрскаz похвало2 и3 нaше ўтэшeніе.

Икосъ 3.

Иму́щи бога́тство милосе́рдія неоску́дное, всѣ́мъ конце́мъ земли́ простира́еши ру́ку по́мощи, Влады́чице: боля́щимъ — исцѣле́ніе, стра́ждущимъ — осла́бу, слѣпы́мъ — прозрѣ́ніе и всѣ́мъ вся́, по коего́ждо потре́бѣ подае́ши, благода́рнѣ вопію́щимъ:

Ра́дуйся, ца́рствъ правосла́вныхъ несокруши́мая крѣ́посте и огра́до; ра́дуйся, святы́хъ хра́мовъ и олтаре́й первѣ́йшее украше́ніе.

Ра́дуйся, ца́рскихъ престо́ловъ вѣрнѣ́йшее огражде́ніе; ра́дуйся, благосе́рдыхъ градоправи́телей неусыпа́ющая споспѣ́шнице.

Ра́дуйся, непобѣди́мая воево́до вожде́й и во́инствъ христіа́нскихъ; ра́дуйся, свято́е зерца́ло пра́вды судія́мъ немздопріи́мнымъ.

Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вниковъ и дѣтоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ніе домо́въ и семе́йствъ благочести́выхъ.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

История праздника[править | править код]

Погребение Богородицы (Дуччо, Маэста, деталь) В отличие от празднования мучеников в христианской церкви праздники в честь Девы Марии более позднего происхождения. Для их появления необходимо было позднейшее богословское углубление в догмат воплощения для защиты от посягательства еретиков на достоинство Богоматери, что произошло только в V веке (Эфесский собор в 431 году и Халкидонский собор в 451 году)

Популярные статьи  Молитвы о нерожденных детях

Только после этого христианская церковь обратила внимание на личность Марии. В похвальной речи Феодора Петрского преподобному Феодосию Великому (около 530 года) говорится, что в палестинских монастырях ежегодно с большой торжественностью совершается память Богородицы, о собственно празднике Успения в греческой Церкви достоверные известия начинаются лишь с конца VI века

Как свидетельствует Никифор Каллист Ксанфопул в «Истории Церкви», император Маврикий (конец VI века) издал эдикт, в котором установил дату празднования Успения Богородицы — 15 августа в благодарность за победу, одержанную над персами. Михаил Скабалланович приводит два варианта, либо тогда праздник стал общецерковным (общеимперским), либо император перенёс праздник с 18 января на 15 августа.

Дата празднования 15 августа была выбрана не случайно. Ранее, как свидетельствует армянский лекционарий V века (сохранивший древнюю литургическую практику Иерусалимской церкви), этот день отмечался под названием: «Исполнение Марией Богородицей правила на второй миле от Вифлеема», связанный с событием, описанным в Евангелии от Луки (2:1–7), исполняя повеление императора Августа о переписи, Иосиф с беременной Мариею из Назарета идут в Вифлеем, однако для них не было место в гостинице, по этой причине когда Иисус Христос родился, то он был положен в яслях для скота. В Иерусалимском лекционарии VII — начало VIII века (сохранившейся в грузинском переводе) 15 августа уже о, при этом указан тропарь глас 6, посвященный Успению Марии: «Егда преставилася еси» (по-русски: «Когда умерла»).

В латинских церквях свидетельства о празднования Успения до VIII века очень редкие, и этот праздник не был общераспространённым. От VII века сохранилось только одно свидетельство существования праздника Успения — постановление папы Римского Сергия (687—701): «в дни Благовещения, Рождества и Успения (Dormitionis

) Преславной Марии» литания выходила от (храма) св. Адриана и до св. Марии встречал её народ». В Риме праздник под названием «Dormitio Beatae Virginis» («успение блаженной Марии»), заимствован из Константинополя. В латинских манускриптах дата Успения испытывает колебания между январем и августом. В Псевдо-иеронимовом мартирологе VIII века (Martyrologium Hieronymianum) существовали две даты, связанные с успением Марии, — 18 января «Depositio Веаtае Mariae » («кончина блаженной Марии»), а 14 августа — «Assumptio » («взятие на небо»). В Мартирологе Узуарда IX века и в Мартирологе Адона IX века уже один праздник Успение — 15 августа.

У части христиан праздник Успения был связан с Богоявлением, у несториан праздник «Пресвятой Марии» тотчас по Рождестве Христовом; в коптском календаре VII века 16 января (вскоре по отдании Богоявления) «рождение Госпожи Марии», в календаре IX века 16 января — «смерть и воскресение Богородицы».

Наиболее ранее упоминание о событии успения Марии среди авторов, подписавшихся собственным именем, — у Григория Турского (конец VI века) в сочинении «О славе мучеников» (лат. «De gloria martyrum»), пересказавшего апокриф «Псевдо-Мелитона Сардийского»:

Когда Мария была при конце Своего поприща земного, собрались по божественному внушению все апостолы из всех стран в Ее дом иерусалимский. Вот тогда явился Иисус со Своими ангелами, взял душу от Нее и передал ее архангелу Михаилу. Апостолы перенесли бездушное тело на следующее утро в гробницу. И пока они там стояли, опять внезапно появился Господь, взял тело в облако и принес его в рай, где душа опять с ним соединилась.

Икос 3

Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чиноначальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе:

Радуйся, Гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес.

Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство Афонское; радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих.

Радуйся, и всем, в посте и молитве пребывающим, обещавшая Твое заступление; радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся.

Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; радуйся, рай мысленный показавшая храмы Божия.

Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая.

Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Молитва

О Пресвятая Дево, всеблагаго Сына Мати всеблагая, царствующаго града и святаго храма сего покровительнице, всем сущим во гресех, скорбех, бедах и болезнех верная предстательнице и заступнице! Не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Сына Твоего и Бога нашего, да всем нам, с верою и умилением поклоняющимся пред чудотворным образом Твоим, дарует по коегождо потребе радость: сущим в скорбех и печалех утешение, бедствующим милосердие, сущим в многонедужии нечаемое исцеление и укрепление. О Госпоже Пресвятая, умилосердися ко всем чтущим всечестное имя Твое и всем яви всемощный покров Твой и заступление: всякому делу, Сыну Твоему угодному споспешествуй; всякое дело злое разруши; в недоумении и трудных и опасных обстояниих обретающимся незримую помощь и вразумление с небесе ниспосли. Младенцы воспитай, юныя уцеломудри, отверзи им ум к приятию всякаго полезнаго учения. От домашния брани и от врагов видимых и невидимых защити и сохрани. Супружества в любви и единомыслии сохрани и от вражды единокровных миром и любовию огради. И всем нам даждь друг ко другу любовь, мир и благочестие, и здравие с долгоденствием. Преставившияся в вере и покаянии от жития сего со ангелы и всеми святыми жити сотвори, да вси на Небеси и на земли ведят Тя яко твердую и непостыдную Предстательницу нашу, рода христианскаго, и, ведуще, славят Тя и Тобою Сына Твоего, со Безначальным Его Отцем и Единосущным Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Популярные статьи  Молитвы об умножении любви

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Икос 9

Витийство человеческое не возможет по достоянию благохвалити Тя, Пресвятая Богородице, и воспети неисчетная чудеса Твоя, от иконы Твоея являемая, имиже православныя люди от бед, напастей и всякаго зла сохраняеши. Мы же, добре ведуще о многих чудотворных явлениих Твоего честнаго лика бывших и поклонением ему потребная ко временней и вечней жизни приемлюще, с веселием Богородице взываем:

Радуйся, яко от священнаго лика Твоего чудеса деются; радуйся, яко утаися премудрость и благодать сия от мудрых и разумных века сего.

Радуйся, яко открыся та младенцем в вере; радуйся, яко прославляющих Тя прославляеши.

Радуйся, яко отвергающих Тя пред всеми посрамляеши; радуйся, яко от всякаго зла прибегающих к Тебе избавляеши.

Радуйся, яко вся болезни человеческия душевныя и телесныя милостивно врачуеши; радуйся, яко праведный гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляеши.

Радуйся, яко Ты еси тихое пристанище всем с верою к Тебе притекающим; радуйся, кораблю хотящих спастися.

Радуйся, Благодатное Небо, радость и спасение нам дарующая.

Икосъ 7.

Но́вую показа́ тва́рь, я́влься на́мъ, всѣ́хъ Творе́цъ Госпо́дь Тобо́ю, Богоро́дице. Ты́ же сро́дное промышле́ніе о на́съ къ Нему́ иму́щи, че́стнѣ почита́ющихъ пречестно́е Твое́ Успе́ніе, пріими́ сицева́я Тебѣ́ вопію́щихъ:

Ра́дуйся, Ма́ти Бо́гу, избра́нная отъ земны́хъ; ра́дуйся, превы́шшая земны́хъ и небе́сныхъ.

Ра́дуйся, херуви́мовъ и серафи́мовъ горѣ́ превозше́дшая; ра́дуйся, ли́къ учени́ческій о́блакомъ ко погребе́нію Ти́ до́лѣ совоку́пльшая.

Ра́дуйся, Ѳому́ по погребе́ніи Твое́мъ си́лою Бо́жіею предпоста́вившая изря́днѣе; ра́дуйся, чрезъ него́ увѣ́рившая Твое́ на не́бо съ пло́тію преселе́ніе.

Ра́дуйся, красото́ю всѣ́хъ добродѣ́телей укра́шенная; ра́дуйся, Краснѣ́йшему па́че сыно́въ человѣ́ческихъ Сы́нови Своему́ сопричте́нная.

Ра́дуйся, я́ко фи́никсъ, пло́тію воскре́сшею процвѣ́тшая; ра́дуйся, я́ко ке́дръ въ Лива́нѣ небе́сномъ, умно́жившаяся.

Ра́дуйся, дре́во живота́, насажде́нное посредѣ́ рая́ превы́шняго; ра́дуйся, ковче́же мы́сленный, возвы́шенный въ го́рняя отъ пото́па сме́ртнаго.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Икос 10

Стена еси верным, Богородице Дево, и
заступление всем к Тебе прибегающим, ибо небесе и земли
Творец, от Тебе плотию пришед, Пречистая, духом и телом
в небесная Тя пресели, ко ближайшему предстательству о
всех, ихже приглашати научи:

Радуйся, граде Царя Великаго верху горы
небесныя.

Радуйся, стено и покрове, не крыющийся
от нашего притекания.

Радуйся, верным на враги пособствующая.

Радуйся, нашествия агарянская
побеждающая.

Радуйся, веры благочестивыя недвижимое
сохранение.

Радуйся, еретичествующих полков
разорение.

Радуйся, радость и умирение миру сущая.

Радуйся, всегубительство ада поправшая.

Радуйся, воинствующих на плоть
целомудрием изрядное венчание.

Радуйся, мученических подвигов
всечестное прославление.

Радуйся, преподобных трудом ходатаице
блаженнаго упокоения.

Радуйся, иноком благоскорбящим
подательнице вечнаго радования.

Радуйся, Обрадованая, во успении Твоем
нас не оставляющая.

Икос 12

О небесный, о любезный, о сладчайший Твой глас, веселящий сердца наша! С нами бо неложно обещалася еси быти до скончания века, Дево Богородице! Твоими бо молитвами слепии видят, глухия слышат, хромии ходят, прокаженнии очищаются, алчущии питаются, назии одеваются, вдовицы утешаются, сироты радуются, нищии веселятся, грешницы спасаются, убозии ликуют, воспевающе:

Радуйся, одушевленный Божий Кивоте; радуйся, Боголюбивая Царице и Владычице.

Радуйся, от глада и губительства, труса и потопа нас спасающая; радуйся, от огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани нас защищающая.

Радуйся, бурныя волны житейскаго моря укрощающая; радуйся, всякую слезу с очей наших отирающая.

Радуйся, яко воистину любовию материнскою нас возлюбившая; радуйся, подательнице Божественныя благости.

Радуйся, во чреве Своем Радость вечную носившая; радуйся, яко тихое пристанище душам нашим готовиши.

Радуйся, Радосте наша, во объятиих Своих Радость всего мира носившая.

Когда читается акафист Успению Пресвятой Богородицы?

Принято читать акафист в день праздника, а это 28 августа. Его произносят в церкви во время службы. Можно читать текст и в любое другое время, когда того желает душа. Акафист Успению рассказывает историю, которая есть и в Библии. В тексте описано, что Богородица позвала к себе апостолов в горницу, где она попрощалась с ними и легла на ложе. Через время появился Иисус Христос, и он забрал ее душу, которая имела вид младенца. Это событие представлено и на иконе «Успение».

Акафист Успению Пресвятой Богородицы – текст

По своему значению акафисты идентичны гимнам, поэтому их необходимо читать или петь стоя. Текст подразумевает прославление и возвышение Богородицы. Для Божьей Матери намного важнее, чтобы ее славили, а не обращались с какими-либо просьбами. Акафист Успению Пресвятой Богородицы не относится к уставным богослужебным суткам. Его в большей степени считают домашней молитвой, выражающей благодарность.

Чтобы читать текст, не нужно в обязательном порядке брать благословение у священника, главное, делать это по велению сердца. Акафист Успению Пресвятой Богородицы (текст с ударениями представлен в видео) рекомендуется произносить перед иконой. Разрешено и простое прослушивание гимна, который полезен для духовного развития, а еще он научит правильно произносить слова молитвы.

https://youtube.com/watch?v=taVdS-GxrJQ

Икосъ 4.

Слы́ша Госпо́дь Бо́гъ Іису́са Нави́на моля́щася, и повелѣва́юща со́лнцу ста́ти, до́ндеже отмсти́тъ враго́мъ. Слы́шитъ и Твоя́ ны́нѣ моле́нія Госпо́дь Іису́съ, избра́нная па́лато Ду́ха Свята́го. Тѣ́мже и мы́, грѣ́шніи, на Тво́й надѣ́ющеся покро́въ, Тебѣ́, я́ко Бо́жіей Ма́тери, глаго́лати дерза́емъ:

Ра́дуйся, отъ Со́лнца мы́сленнаго озаре́нная и на́съ свѣ́томъ незаходи́мымъ просвѣща́ющая; ра́дуйся, сія́ніемъ пречи́стыя души́ Твоея́ всю́ зе́млю просвѣти́вшая.

Ра́дуйся, чистото́ю тѣлесе́ Твоего́ всѣ́ небеса́ возвесели́вшая; ра́дуйся, святы́хъ оби́телей Христо́выхъ покро́въ и снабдѣ́ніе.

Ра́дуйся, вѣ́рныхъ па́стырей Це́ркви бо́дрость и вразумле́ніе; ра́дуйся, богобоя́зненныхъ и́ноковъ и и́нокинь наста́внице.

Ра́дуйся, невозмуща́емое успокое́ніе благоговѣ́йныхъ ста́рцевъ; ра́дуйся, та́йное весе́ліе чи́стыхъ дѣ́въ и вдови́цъ.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Икосъ 1.

Ангелъ предста́тель по́сланъ бы́сть рещи́ Богоро́дицѣ ко премíрнымъ Ея́ возше́ствіе и пріити́ предъявля́ше къ Не́й Сы́ну Ея́ и Бо́гу, и свѣ́тло о Не́й блиста́яся и стоя́, зовы́й такова́я:

Ра́дуйся, прера́дованная Ма́ти Царе́ва; ра́дуйся, небе́сная Цари́це, Ма́ти Бо́га и Го́спода небесе́ и земли́.

Ра́дуйся, предпочте́нная превели́чествомъ прише́ствія къ Тебѣ́ Сы́на Твоего́ и Бо́га; ра́дуйся, возвели́ченная извѣще́ніемъ Твоего́ къ Сы́ну отше́ствія.

Ра́дуйся, отъ всѣ́хъ родо́въ Бо́гомъ избра́нная; ра́дуйся, свято́е вмѣсти́лище Сло́ва Бо́жія.

Ра́дуйся, проро́ческаго прорече́нія исполне́ніе; ра́дуйся, апо́столомъ пречестны́й вѣ́нче.

Ра́дуйся, царе́мъ удобре́ніе и держа́во; ра́дуйся, святи́телемъ украше́ніе и свяще́нникомъ добро́то.

Ра́дуйся, богому́дрыхъ и́ноковъ возведе́ніе къ го́рнему Ца́рствію; ра́дуйся, отверза́ющая ра́йскія две́ри христіа́нскому ро́ду, при́сно Тя́ блажа́щему.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Оцените статью
Добавить комментарии